Random header image... Refresh for more!

Demokrasi tokadı fena mı iniyor?


***

En güvendiğim araştırmacı Tarhan Erdem demiştim. Firması A&G bir araştırma yapmadı ama ortağı olduğu Konda son araştırmasını yayınladı. Erdem’in Radikal’da manşet olan yazısını ve bu araştırma dizisinin ayrıntılarını buradan okuyabilirsiniz. Tabi bu arada tahminlerini güncellemek isteyenler de güncelleyebilir.

Erdoğan müthiş bir “meydan okuma” yaptı ve rakiplerini boşluğa düşürdü. Halen anlamlı bir yanıt veremediler, vermeleri de mümkün değil. AKP buradan da puan kazanacak.

MHP barajı aşacak görünüyor. İçimden, barajı aşamamasını ve bu seçimlerin tam anlamıyla bir sivil devrim olmasını arzuluyorum. Konda’nın araştırmasında da bağımsızlar yüksek çıkmış. Nedense aklıma hemen Cumhurbaşkanlığı seçimleri ve AKP’nin 340′ı bulması durumunda -çok zor da olsa- 367′ye ulaştırabilecek bir destek ihtimali geldi.

Benim fikrim? Ben artık AKP’nin %45′i zorlayacağına ya da aşacağına ikna olmuş durumdayım. CHP tahminim de Konda’nınki ile örtüşüyor. MHP konusunda sadece baraj altı kalması temennim var, bağımsızlar ile alakalı olarak ise hesaplamalardaki karmaşıklık sebebiyle bir miktar rezervim.

Galiba 22 Temmuz -MHP’nin barajı aşmasına rağmen- bir milad olacak..

Ali Bayramoğlu’nun dün yazdığı gibi: “Demokrasi tokadı havada… İndi - iniyor…”

24 comments

1 BetüL { 07.19.07 at 07:46 }

Suat bey

Ak partinin %45 asmasi benim icin hayal, fakat guzel bir hayal.Korkum, biryerlerde okudugum basbakanin yeni hukumetle birlikte artik kurumlarla catismayacagi ve barisacagini soyledigi ama secimlere kadar bunu aciklamadigi haberinin dogrulugu.

Bir de yeni ak partili millet vekilleri -adaylari simdlik- var ki basbakanin son zamanlardaki en buyuk hatalarindan biriydi. Sizce kaci Ak partiyi birakip oraya buraya gidecek hukumet 3. yilini doldurmadan?

2 Keditör { 07.19.07 at 11:16 }

Bu kadar parayı ben versem benide başbakan seçerler
Ne kadar kendi çalar kendi oynarsada, bu oyun 23 Temmuzda biter

3 LAZRAİL { 07.19.07 at 11:49 }

Bunları milletin aklını çelmek, bakın ne yapsanız olmaz en iyisi gelin bize oy verin ayakları atmak için mi yapıyorsunuz.Sandıktan öyle bir sonuç çıkacak ki, bu dümenlerle uğraşanlar
artık bu fırıldakları bırakıp mahmutpaşada işportacılık yapmak zorunda kalacaklar.Ama kendinizi bu şekilde tatmin ediyorsanız buda çok bayat işler diyeceğim.

4 freedom { 07.19.07 at 13:13 }

AKP’nin oy oranını artırması bana mümkün gelmiyor ama tüm anketler bunun tersini gösteriyor. Sonuçları merakla bekliyorum.

5 blue { 07.19.07 at 13:40 }

Çok fazla şişirmişler. AK Parti’nin bu kadar destekçisi yok. CHP’nin ise %20′nin altına düşmesi imkansız. Hangi köşeyi dönsem CHP’liyle karşılaşıyorum. CHP seçmenleri tam fanatik, hiç sektirmezler, iki elleri kanda olsa oylarını kullanırlar Atatürk kızları/oğlanları… Hiç inandırıcı değil bu anket.

6 berre { 07.19.07 at 14:46 }

Suat Abi benim de temennim sizin gibi.MHP’nin baraj altında kalmasını istiyorum ama şöyle bir durumda var,olur da MHP,CHP ile beraber davranırsa,onun yaptıklarını yaparsa(cumhurbaşkanlığı sürecinde DYP ve ANAP’ın yaptığı gibi…) sonu bu sefer tamamen gelir,yani 4-5 yıllığına değil, ama buna rağmen temennim yinede girmesin.. Saygılar.

7 T. Suat Demren { 07.19.07 at 17:28 }

Betül Hanım,

Seçilen vekillerin partilerini bırakıp gitmesi sık rastlana bir durum. Ama ben yine de AKP gibi çok büyük bir grubun verdiği fireyi çok az buluyorum. 3 kasım sonrası konuşulanları hatırlayalım; “aha bölündü, bölünecek, şu kişi ayrılacak şu kadar kişiyi götürecek” falan gibi..

Yeni dönemde Erdoğan daha dikkatli davrandı gibime geliyor. Bekleyip göreceğiz.

Selamlar.

Sevgili Blue,

Bu anketi yapan kişinin, yani Tarhan Erdem’in 3 Kasım için yaptığı ve son hafta yayınladığı anket söyleydi:

AKP yüzde 34.8, CHP yüzde 21.3, DYP 9.4, Genç Parti 9.1, MHP 7.2,

Ayunı biçimde 3 Kasım’da AKP’nin oyunu 34.2 olarak tahmin eden ANAR’ın da bu seçimler için tahmini şu:

AKP: 44.6 CHP: 21.6 MHP: 12.7 (Dikkat Anar’ın bu tahmininde  kırsal kesim yok, kırsal kesim dahil edildiğinde AKP yükselir CHP düşer. Yani sonuç Konda’nınki ile örtüşüyor.)

Ülkenin en iyi iki anket kuruluşu böyle diyor. Ve bu kuruluşlar bir önceki seçimleri de neredeyse virgülüne kadar doğru tahmin etmişler.

Bu tahminleri ciddiye almamak için bir neden göremiyorum ben.

Selamlar.

Sevgili Berre,

MHP girecek gibi görünüyor ama girmemesi de süpriz olmaz benim için.

Sevgiler.

8 Fatih Dai { 07.19.07 at 19:30 }

Açıkçası AKP’nin %45lerin üstünde oy alması çok şaşırtıcı olur. Bu kadar oy patlaması bir dönüm noktası olur diye düşünüyorum. Bence %35-%39 arası olacak gibi. MHPnin meclise girmesi ise olası, ne kadar istemesem de. CHPnin oyu %20nin altına düşmez diye düşünüyorum. Beni ilgilendiren tek başına AKPnin gelmesi ve %34ten 4-5 puan fazla alarak güven tazelemesi. Ama şu bir gerçek önümüzdeki 5 yıl çok çetin geçecek gibi. Fildişi kulelerin sahipleri ile iktidar çok sık karşı karşıya gelecekler gibi. e-muhtıra tekrar yaşanır mı bilmem ama belki ordu, blog sayfası açar, elektronik ortamı daha aktif kullanabilir. Belli mi olur burası Türkiye :)

9 Muzaffer Edip Demren { 07.19.07 at 20:20 }

Merhabalar;
Iddiali olacak ama Mhp bu sefer baraji gecemeyecek! (3 partili koalisyon hükumetini doguran secim (secim tarihini hatirlayamadim) öncesinde yakin cevreme Mhp cok yüksek oy alacak demistim, simdi böyle diyorsam bir bildigim vardir:))

Bence Akp iyi yönetilmiyor. Evet ben de AKP´yi destekliyorum fakat bazi gercekleri inkar edemeyiz. Mhp ve ulusalcilarin bilhassa sanal alemde estirdikleri dezonformasyona yönelik terör artacaktir secimlerden sonra… Bunlara yönelik anti- kampanyalarin da AKP tarafindan yapilmasi gerekir. Cok yipratici sekilde devamedegelen “sattilar, satiyorlar” v.b kampanyalar yeni AKP hükumetinin mukavemetini cabuk kiracaktir. Isaretleri var… 8. no´lu yorumu yazan arkadas da buna isaret etmis.

10 BetüL { 07.19.07 at 23:49 }

Fatih Dai

ayni isimde bir tanidigim var, acaba ayni kisi olabilirler mi diye dusunuyorum ne zamandir.
“Arifan” sizin icin bir anlam ifade ediyor mu?

Suat bey,

Erdoganin yepyeni adaylarla ortaya cikmasini hic dogru bulmuyorum. Dilerim dediginiz gibi dikkatli davranilmistir. Gucunu devam ettiren bir AKP nin yanindan ayrilan belki cok olmaz -ben endise ediyorum olacak gibi- Peki ya sallandigi anda, militar zihniyetten ciddi tehditler geldigi anda ne olacak? 28 subat ornegi karsimizda.
Dilerim endise olarak kalsin

11 Fatih Dai { 07.20.07 at 11:08 }

Betül Hanım, İsmim bu değil tabi ki müstear olarak kullanıyorum. Fatih en yakın dostum, Dai’nin ne olduğunu söylememe gerek yok :) Arifan sözcüğü dolayısıyla da birşey çağrıştırmadı.

—————

Dün gece NTV’de Baykal, eğer seçim sonucu olarak yeni bir hükümet gelmezse, ülkede gerilimler ve sorunlar çıkacağını söyledi. Klasik tabir ama düğmeye basılmıştı e-muhtıra ile, hala o parmak basılı duruyor demek ki. Allah sonumuzu hayretsin, belki zamanında ecdadımız kanıyla canıyla malıyla ödedi kurtuluş için ama bu seçimden sonra 10-15 yıl boyunca bizler çok sıkıntı çekeceğiz. Çünkü gerçekten bir çatışma ortamı olacak. Bu da cumhuriyet kazanımcıları ile gerçek millet arasında olacaktır. Elit zümre artık gerçeği gördü ama geç oldu
hamdolsun. Wilhelm Reich’ın “Dinle Küçük Adam” dediği bu ülkenin gerçek sahibi olan milletin yavaş yavaş gaflet ve esaret uykusundan uyandığını düşünüyorum.

12 Ece { 07.20.07 at 13:33 }

AKP tek başına iktidar oldu diyelim..

Tayyip bey, Kabineyi yine Sezer e mi sunacak:)

Sonra meclis yeni başkanı yine Bülent Arınç mı olur ki?

Dışişleri bakanı büyük ihtimalle, başkası olacaktır, kuvvetle muhtemel aday, Kemal Babacan..

Atilla Koç yeni kabinede bulunmamalı..

Maliye bakanı değiştirilmeli..

Kürşat Tüzmen aynen devam..

İçişleribakanı da artık değişse iyi olur/olabilir..

13 Ece { 07.20.07 at 14:03 }

düzeltme:
Ali Babacan olacaktı:))
Aklımda Unakıtan varken yazmış olmalıyım..

14 Fatih Dai { 07.20.07 at 14:33 }

Maliye Bakanı siyasete alışamadığını belirtti. Gerçekten söylemleri alışılmadık şekilde iğneleyici oluyor. “Satarım, affetmem” gibi söylemler bu ülkede çok rahatlıkla karşı koz olarak kullanılabilir. Atilla Koç yerine daha atik ve lafını bilir bir bakan daha iyi olur diye düşünüyorum. Ama dediğim gibi önümüzdeki 5 yıl boyunca dikkatli olmak gerek. Allah sonumuzu hayretsin.

15 blue { 07.20.07 at 14:42 }

Avrupa ilişkilerinden sorumlu bakan Türköne olsun. Başbakan yardımcısı Günay, maliye bakanı Morgan Stanley’den ayrılan o hep BBC’de çıkıp motor gibi İngilizce konuşan adam olmalı. Turizm Bakanının kesinlikle değişmesi lazım. Aslında Bülent Arınç keşke Saadet’e geçse. Başbakan da biraz sakinleşse… CHP’nin başına da Karayalçın geçse…

16 BetüL { 07.20.07 at 15:06 }

Bulent beyin yeniden meclis baskani adayi olup olmayacagini ben de cok merak ediyorum.

17 T. Suat Demren { 07.20.07 at 18:43 }

Adalet ve içişleri bakanı değişsin yeter ki. Unakıtan iyi, sadece üslup sorunu var.

Başbakan yardımcıısı Ertuğrul Günay, Adalet bakanı Zafer Üskül, Maliye Bakanı K. Unakıtan, Ekonomiden sorumlu bakan Mehmet Şimşek (O motor gibi ingilizce konuşan adam :-) , Dışişleri Bakanı A.Babacan..

Ee hani A.Gül? Tabii ki çankaya’ya.. :-)) Ne güzel temenni.

Arınç’ın bence TBMM başkanı olması AKP’nin avantajına, başka faal bir görevde üslup bakımından Erdoğan’ın başına iş çıkartabilir.

18 ömer özkan { 07.20.07 at 18:52 }

bu tahminler deli saçması.Siz inanıyormusunuz bunlara?
2 gün kaldı eğer dediğiniz(savundugunuz) gibi çıkarsa ben gelir burda özür diler kendi muhalefet sitemde de özür yayınlar AKP haklıymış derim.

http://www.omerozkan.wordpress.com

19 T. Suat Demren { 07.20.07 at 19:13 }

Ömer Bey,

Size göre deli saçması olabilir ama 7 nolu yorumu okursanız firmanın güvenilirlik konusuda iyi bir sicili olduğunu görürsünüz.

Tahmin aralığınız nedir? Özür dilemeye falan gerek yok ama taahhüdünüz müphem verilere dayanıyor. Tahmin aralığınızı görelim.

Selamlar.

20 Reşo { 07.20.07 at 20:32 }

Ya siz bu aaakparti hükümetini kurdunuz bari C.Başkanıda Ertuğrul Günay olsun

21 TT { 07.20.07 at 21:03 }

Tarhan Erdem’in AKP için % 47 ,8 tahmini muhtemelen doğrudur.
Çünkü başbakan geçen gün kendi yaptırdıkları anketlerde %40′ın üstünde olduklarını açıklamış.Ertesi günde diğer liderlere yönelik tarihi iddiasını ortaya koymuştu.
Ayrıca Zaman gazetesindeki seçim anketindeki rakamda Tarhan Erdem’in rakamıyla neredeyse aynı.

İnşallah yanılmazlar..

22 Malcolm X { 07.20.07 at 23:21 }

Size bir önceki seçimden bugüne yansımaları olan bir hatıramı anlatayım:
Solcu (ve üstelik alevi) bir arkadaşımla sandık görevimiz bitmiş, sonuçlar yaklaşık olarak belli gibi olmaya başlamış ve biz gece eve dönerken aynen şunu söylemişti:
- Tayyip İstanbul belediye başkanlığındaki gibi çalışırsa, kimse iktidarı ondan alamaz!
(kendisi yıllardır İstanbul’da yaşadığı ve Tayyip’in belediye başkanlığındaki icraatlarını gördüğü için bu yorumu yapmıştı)
Ve temennim MHP’nin 9,9′da kalması :)))
Şeytan azapta gerek…

23 blue { 07.23.07 at 08:00 }

Abi helal olsun Tarhan Erdem’e. Vallahi çok küçük farklarla aynen bilmiş. Bir sonraki seçimlerde bence direkt Tarhan Erdem görevlendirilmeli. Hiç seçim yapıp masrafa girmeyelim. :)

24 blue { 07.23.07 at 09:36 }

bu tahminler deli saçması.Siz inanıyormusunuz bunlara?
2 gün kaldı eğer dediğiniz(savundugunuz) gibi çıkarsa ben gelir burda özür diler kendi muhalefet sitemde de özür yayınlar AKP haklıymış derim.

http://www.omerozkan.wordpress.com

Hohhohoooo !

---

Önemli


Blog sahibinin yazı ve yorumlarının dışındaki tüm yazı, yorum ve içerikten imza sahiplerinin kendileri sorumludur. Yayınlanmış olmaları, bu görüşleri blog sahibinin benimsediği anlamına gelmez.

Yorum bölümü özgür bir tartışma ortamı sağlayabilmek için vardır. Ancak saldırgan ve düzeysiz yorumlar yayınlanmayacaktır.

***

Siz de düşüncelerinizi paylaşın: